Exploratori în Salzburgerland – ziua întâi: Bad Gastein, LiechtensteinKlamm & Hohenwerfen

Pentru că eram puțin cam obosite după călătoria din ziua precedentă (de-acasă până în Zell am See) și pentru că nu era tocmai însorit afară, pentru prima zi ne-am propus ținte mai apropiate de cartierul general. Le iau pe rând.

Bad Gastein

Prima oprire am făcut-o în Bad Gastein, o stațiune balneoclimaterică aflată la 50 km de Zell am See, foarte la modă pe timpul lui Franz Iosef. Marea majotitate a clădirilor sunt construite de-atunci. Este renumită pentru izvoarele termale tămăduitoare. Noi n-am avut parte de ele, dar e bine de știut că sunt acolo, data viitoare le vom încerca negreșit. In afară de bălăceală în apă caldă ( adică leneveală ) mai poți schia iarna, merge cu bicicleta sau urma traseele montane, ca peste tot în Austria. Noi ne-am plimbat în nori, după cum se vede … , am nimerit într-o zi cu ploaie. După o tură nu prea lungă dar lămuritoare, am plecat mai departe.

2010-09-13 11 Bad Gastein 2010-09-13 15 Bad Gastein

LiechtensteinKlamm

LiechtensteinKlamm (greu cu limba germană), sunt unele dintre cele mai lungi (4 km) și mai adânci (300m) chei din Alpi. Iși iau numele după Johann II de Liechtenstein care a sponsorizat construcția pasarelei de lemn ce le străbate, în 1875. Traseul nu este greu dar este foarte spectaculos, drumul trecând pe o parte și pe alta a pârâului. La capăt ne-a așteaptat o cascadă și băncuțe unde am făcut un mic popas să ne tragem sufletul. Pasarela ce urmează canionul este făcută din lemn, exista poduri de pe care se poate admira mai bine prăpastia și pârâul ce o sapă de zor, există și tunele săpate în stâncă. Surpriză, nu lipsește nici o scândură și sunt parapeți de-a lungul întregului drum, nu ne-a fost nici un moment frică.

2010-09-13 33 Liechtenstein Klamm

2010-09-13 41 Liechtenstein Klamm

2010-09-13 43 Liechtenstein Klamm

Fortăreața Hohenwerfen

Ultima oprire a zilei – Fortăreața Hohenwerfen. Cetatea stă cocoțată semeț deasupra orășelului Werfen, pe malul râului Salzach, cam la  40km sud de Salzburg. Ne-ar fi fost imposibil să nu o vedem de pe șosea, este plasată într-un punct strategic de unde să controleze căile de trecere prin munți. A fost construită în secolul al XI-lea de către arhiepiscopul de Salzburg și a fost folosită în Evul Mediu ca bază militară. După ce lucrurile s-au mai liniștit a fost transformată în reședință de vânătoare. Temnița a fost folosită și în vremurile bune și în cele rele, dușmani ai stăpânirii au existat întotdeauna.

Nu a trebuit să urcăm dealul pe jos, din fericire există o telecabină. Castelul poate fi vizitat doar în grupuri organizate așa că am așteptat un pic la intrare până s-a terminat vizita precedentă. In castel sunt găzduite și dresate păsări de pradă, pe vremuri folosite la vânătoare, iar la anumite ore sunt organizate demonstrații de zbor. Noi am ajuns prea tâziu și nu am văzut reprezentația ci doar păsările ce stăteau cuminți în voliere.

2010-09-13 55 Fortareata Hohenwerfen

2010-09-13 61 Fortareata Hohenwerfen

2010-09-13 66 Fortareata Hohenwerfen
Un vulturaș ce și-a luat cina.
Cine vrea să se joace ...
Cine vrea să se joace …

Cum se făcuse seară deja, ne-am întors acasă să ne odihnim să facem bilanțul și să pregătim excursia de a doua zi.

Vizualizare hartă mărită

Despre AncaHM Articolele 562
Sunt Ulițarnica, adică acea parte a sufletului Mihaelei responsabilă cu zburatul pe covoare fermecate prin cât mai multe cotloane ale Pământului. Dacă sunteți curioși să vedeți lumea prin alți ochi, poftiți de frunzăriți !

Fii primul care comentează

Ceva păreri ... observații ... dojeni ...

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.