• 🇵🇹 Estremadura

Estoril

La vreo câțiva kilometri depărtare de Cascais și câteva minute de mers cu autocarul am făcut ultimul popas al zilei. În Estoril. Am fost debarcați în Jardim do Estoril căreia i-am dat un ocol. Și-atât. Dar câte [...]
  • 🇫🇷 Provence

Abația Notre-Dame de Sénanque

La vreo 4 kilometri distanță de Gordes se află abația cisterciană Notre-Dame de Sénanque, un alt obiectiv de mare interes turistic, mult lăudat pe toate paginile ce descriu „must see” -urile provensale. Am ajuns acolo [...]
  • 🐥 Ce ne trebuie, ce ne place

În expediție

Voi știți zbura? Suntem curioși să știm. După părerea noastră nu e mare lucru. Întindeți aripioarele și vă dați drumul în necunoscut. Noi așa facem. La început facem ture mai scurte, de recunoaștere, și ne [...]
  • 🇷🇺 Sankt Petersburg

Lavra Alexandr Nevski

Am început vizita în Sankt Petersburg cu stângul. Afară ploua cu intermitențe, bătea un vânticel rece și erau doar 10 grade. Nu ne așteptam la o astfel de primire la sfârșit de iunie, chiar dacă [...]
  • 🇫🇷 Normandia

Rouen

Din pricina programului de sărbătoare al autobuselor, planurile mele duminicale au fost date peste cap. Sperasem să stau mai mult în Étretat, dar nu mi-au ieșit pasiențele. Iată-mă așadar la ora prânzului înapoi în Le Havre, întrebându-mă [...]
  • 🇮🇹 Toscana

Firenze

De această dată am ajuns în Firenze iarna. Deși nu-mi place deloc să călătoresc în acest anotimp mi-am luat totuși inima în dinți, am abandonat călduțul meu bârlog bucureștean și m-am aventurat, cu ajutorul lui [...]
  • 🇷🇺 Moscova

Catedrala Sfântul Vasile Blajenîi

A fost odată ca niciodată că de n-ar fi nu s-ar povesti, nu chiar pe vremea când umbla Dumnezeu și Sfântul Petru pe pământ, ci pe la anul 1500, un Nebun întru Hristos pe nume [...]
  • 🏙 București

O dimineață de primăvară

În curând locul meu de muncă se va schimba. Dacă va fi mai bine, Dumnezeu știe. Însă voi regreta sigur plimbarea de dimineață. Găsesc întotdeauna pe traseu ceva care să mă binedispună. Astăzi de exemplu … The [...]
  • 🇳🇱 Olanda

Ferestrele din Amsterdam

În lista mea imaginară a orașelor în care aș locui cu plăcere, Amsterdam și Viena își dispută primul loc. Viena m-a cucerit cu patina ei aristocratică, elegantă și discretă. În Amsterdam mi-au plăcut cel mai [...]

Fiecare zi este o călătorie, iar însăşi călătoria este casa noastră.”   Matsuo Basho

Scrise de curând

Alese Alandala

Vrei să fii la curent cu noutățile ?

„O călătorie nu are nevoie de motive. Și dovedește, în scurt timp, că-și este sieși suficientă. Crezi că vei face o călătorie, însă curând pricepi ca ea, călătoria, e cea care te face – sau desface.”

Nicolas BOUVIER – Rostul lumii

Parcuri și grădini

Suveniruri

Din fotoliul de acasă

„Călătoria nu se sfârșește niciodată. Doar călătorii se sfârșesc. Și chiar și ei se pot prelungi în memorie, în amintire, în poveste. Atunci când călătorul s-a așezat pe nisipul plajei și a spus: „Nu mai e nimic de văzut”, știa că nu era așa. Sfârșitul unei călătorii este doar începutul alteia. Trebuie să vezi ce nu a fost văzut, să vezi în timpul primăverii ceea ce ai văzut vara, să vezi în timpul zilei ce ai văzut noaptea, cu soare acolo unde, atunci când ai fost, cădea ploaia, să vezi lanul verde cosit, fructul pârguit, piatra care s-a mutat din loc, umbra care aici nu era. Trebuie să te întorci la pașii care au fost făcuți, pentru a-i repeta și pentru a trasa drumuri noi de-a lungul lor. Trebuie să reincepi călătoria. Intotdeauna. ”